Het Tijgerverhaal

(als je niet weer een hele lap tekst wilt lezen, moet je even naar beneden scrollen. Daar staat een bericht met foto’s)

De tijgers dus. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik er nou van vind. Er gaan hier zoveel wilde verhalen de ronde over hoe het er echt aan toe gaat in die Tigertemple…

De Tigertemple zelf was nog niet in zicht, maar ik zag wel al ongeveer 100 mininusjes met toeristen geparkeerd staan, dus ik dacht ‘ah, we zijn er’. ‘Tempel’ is ook niet echt het goede woord, het is eigenlijk gewoon een dierentuin. Ik heb ook maar 2 monniken gezien envolgens mij waren dat ook stiekem toeristen. In een soort steengroeve liggen een stuk om 10 tijgers te maffen en de toeristen worden er voorzichtig bijgezet en dan wordt er een foto van je gemaakt. En ze zetten je met elke tijger op de foto. Wel heel erg spectaculair om een tijger te mogen aanraken en van zo dicht bij te kunnen bekijken, alleen zijn er zo’n 30 andere toeristen met jou op dat moment bezig met het maken van foto’s, dus ik heb maar 1 foto waar niet nog teminste 5 andere toeristen en/of begeleiders met fel gele t-shirts (waarom mochten zij wel geel aan dan?) of kraampjes op de achtergrond staan. Morgen zet ik er wel een foto op om te laten zien hoe het er ‘echt’ uitzag. Maar als ik dat nu al doe, is het niet meer zo indrukwekkend ;-)

Verder gebeurde er niet zoveel. De kleintjes willen nog wel spelen en die rennen een beetje rond (liggen wel aan een ketting of worden ‘uitgelaten’ aan een lijn), maar die grote liggen een beetje te chillen. Er gaan dus allerlei geruchten de ronde dat de tijgers gedrogeerd en heel slecht behandeld worden en zelfs naar China getransporteerd worden en god weet wat er daar met ze gebeurd.. maar goed, ik blijf geloven dat de monniken het beste met ze voor hebben. Je zou toch denken dat een Wildlife organisatie ingrijpt als er iets niet in de haak is en er werken ook westerse vrijwilligers..

Er gebeurde trouwens nog wel iets spannends: er lopen allerlei andere dieren los rond op het terrein. Paarden, zwijntjes en buffels (eten?) en alle toeristen stonden op een moment een beetje foto’s te nemen van een kleine tijger die melk uit een flesje kreeg, slaat een van die buffels opeens op hol en begint als een gek te galloperen waardoor andere buffels ook enthousiast mee gingen doen en een van die buffels rent zo over een meisje heen! Iedereen klom meteen in een boom haha. Was eigenlijk best gevaarlijk. Dat meiske moest ook heel hard huilen..

2 Reacties op “Het Tijgerverhaal

  1. Hey Z,

    Wat een coole avonturen beleef je weer! Jammer dat ik niet even om de hoek kan kijken… Hier sneeuw, verhuizen (nu met school) en verder eigenlijk niks bijzonders. Oja, wel 2 kiezen laten trekken bij kaakchirurg en vorige week op tv geweest (jeu!)… Was voor project van Ellis en Jurg, echt lachen. Moesten zo’n btje in het decor staan, vlak achter Sebastiaan Labrie en Basje Westerweel. Kan erger, maar doe dat liever zonder camera erbij ;). Heb t zelf nog niet eens gezien, want op flatje nog geen internet of tv. Boring! Nou, nog veel reisplezier en pas goed op jezelf, dan kunnen we weer gezelli wat afspreken als je terug bent. Enjoy!!!

    X Vanes

  2. Hey! Spannende avonturen. Ik heb hier nog geen buffels zien rennen… of tijgers… of slangen… Eigenlijk is het hier knap saai, nu ik er over nadenk. :-P
    Als je nog een minitijger ziet, neem er maar één mee… Lijkt me toch leuker dan een robot! ;-)
    Veel plezier nog aan die kant!
    Groet,
    Martijn

Plaats een reactie