Zweet, muggebulten en tijgers. Oja en een slang

Gisteren per trein van Bangkok naar Kanchanaburi gereisd. Er ging alleen een derde klas trein (houten banken, geen airco, geen ramen), maar dat maakte het alleen maar leuker! Ik was wel een beetje en zwarte piet toen ik uit de trein stapte. Onderweg ge-entertained door Harry (‘arry) en Val die zo uit de cast van Eastenders weggelopen leken te zijn. Dit stadje staat bekend om de brug over de river Kwai (je weet wel, van de film/boek). Heb de brug nog niet bekeken, maar de rivier is erg aanwezig. Ik verblijf in een hutje aan de rivier.

Vanmiddag ga ik naar de Tiger temple. Een boeddistisch klooster dat tien wees-tijgers heeft geadopteerd. Het schijnt dat ze uitgelaten worden aan een lijn en dat je ze kunt aaien! Ik heb wel strenge instucties gekregen qua kleding: ‘no pink, no red, no orange, no yellow’ (schijnen de tijgers nogal enthousiast van te worden) en ‘no sexy!’ (worden de monniken waarschijnlijk nogal enthousiast van) (al werd dat er niet bij gezegd). Ik heb voor de zekerheid ook maar dichte schoenen aangedaan. Mocht er eentje een beetje eng gaan doen, kan ik hem misschien nog en schop verkopen.

Ze zijn hier sowieso nogal van het bedekken van ledermaten. Alhoewel dat alleen maar schijnt te gelden voor toeristen. In Bangkok was ik naar the Grand Palace geweest (veel goud, veel kleurtjes) en daar moest iedereen ook lang spul aan. Ik had netjes een t-shirt met lange mouwen aangedaan (en dat is een hele opoffering in 30 graden) en en driekwartsbroek, werd me verteld dat mijn broek te kort was! En je zag maar 20 cm been! Ze waren onverbiddelijk en ik moest in de rij gaan staan met alle andere toeristen om lange kleren aangemeten te krijgen. Uiteindelijk kreeg ik een rok die ongeveer net zo lang was als mn broek.. En met mijn enorme wandelschoenen eronder was het echt en hele charmante vertoning. Haha, in de grand palace liepen alle toeristen met geleende lange wikkelrokken en sneakers (de vrouwen) of paarse yogabroeken (de mannen) (die nog probeerden stoer te lijken met hun zonnebril). Verder heb ik in Bangkok veel rondgelopen en markten bezocht en uiteraard veel gegeten. Ik denk dat ik maar en Thais mannetje mee naar huis neem om voor mij te koken. Jammer dat ze zo klein zijn. Misschien als ik er twee op elkaar stapel, zijn ze even lang als ik..

Oja en ik heb nog en enorme slang gezien! En dat is een van de weinige dieren waar ik niet zo dol op ben. Hij was echt ENORM. Hij hing in een boom te chillen, midden in een heel druk gebied in Bangkok! Als het me lukt, upload ik wel wat foto’s.

Verder valt me hier in Thailand op dat er nogal wat mannen met make-up rondlopen. Niet van die ladyboys, want daarvan schijn je niet te kunnen zien dat het mannen zijn. Gewoon, mannen met make-up en vrouwenkleren aan. Of alleen make-up. Ja, of het zijn gewoon hele slechte Ladyboys. Dat kan ook. En ze hebben hier iets met borsten. En tanden. Ze verkopen hier alleen opgevulde BH’s en je kunt allerlei vage middeltjes kopen om ze te vergroten (speciale zeep bijvoorbeeld). En op iedere hoek van de straat kun je je tanden laten bleken.

Volgende keer hoor je hoe het avontuur met de tijgers verlopen is.. Ik ga trouwens eerst dit verhaaltje posten en daarna proberen foto’s te uploaden, want er gaat vast iets mis en dan moet ik alles weer opnieuw typen…

8 Reacties op “Zweet, muggebulten en tijgers. Oja en een slang

  1. Hey Zoë!

    Volgens mij mis je ons helemaal niet en heb je het al aardig naar je zin he? ;)
    Erg leuk hoe je je belevenissen in je blogs beschrijft. Keep ‘m coming!

    Greetz

  2. Dag lieve Zoë!
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Ik ga je verhalen zeker volgen (ben idd erg benieuwd naar de tijgetjes). Heel veel plezier en pas goe dop jezelf.

    X, Ang

    p.s. Ik denk dat die beha’s trouwens sinds Bridget Jones 2 zijn :-)

  3. He Snowy,

    Fijn dat de heenreis goed verlopen is en dat je al veel mensen ontmoet hebt. Nog iets gemerkt van die demonstratie in Bangkok? Het was vanochtend op het nieuws. Maar waarschijnlijk zat je toen al aan de River Kwai.

    Ik had eerder willen reageren, maar Roan is al een paar dagen ziek en wil alleen maar bij die mama op schoot.

    O ja, als iemand in Laos zijn tong naar je uitsteekt, bedoelen ze het niet lullig. Is een begroeting. Heb ik gister van het jeugdjournaal geleerd. Dat moest ik je toch even melden.

    Heel veel plezier!! Kijk uit voor slangen, tijgers en Thaise mannetjes met bitternuts (is op zich wel een noot, maar hallucinerend).

    Nelleke

  4. Hee popje!

    klinkt goed allemaal zeg!!

    kachanaburi ben ik ook geweest, maar niet bij de tijgers… (helaas). Weet nog dat ik erg onder de indruk was na een bezoekje aan een voormalig jappenkamp daar in de buurt…

    oh ja, was de fried eggs hier erg zat, heb de afgelopen dagen dus maar wel wat vlees gegeten (moeilijk aan te ontkomen) . Ik heb nog geen Cavia gegeten maar wel Llpaca, een soort wollige lama!!

    pas goed op je zelf!!

    xxe

  5. Hola guapa!
    Really nice to hear step by step all the exciting events you’re going through!. Looking forward to reading the next chapter of your adventure!
    Take care,
    Noemí

  6. Heee buurvrouw!!!!

    Wat goed om te lezen dat je je zo vermaakt, maarja dat kan ook niet anders in Thailand ;-)

    Heel veel plezier nog in K en als je tijd hebt is het misschien leuk om naar de junglerafts te gaan ( op de river kwai in het oerwoud)

    Met Jip en Tommie alles goed! ze eten lekker veel en zijn best aanhalig! Ondanks de kou hier zijn ze vaak buiten!

    Groetjes!

    Karen

  7. Ha die Zoë!

    Wat klinkt dat allemaal tof zeg, krijg er zelf zin van. Vooral die 30 graden en dat eten. Als die Top Yam smaakt zoals ik denk dat ‘ie smaakt, hmmmm….

    Maareeh, als ik dan lees dat je met een belachelijke outfit een tempel in geweest bent denk ik maar een ding: FOTO! Waar zijn de foto’s!? ;-)

    Even voor het geval je het nog niet wist: hier sneeuwde het gisteren nog. Gadverdamme! Maar wel lekker sneeuwballen gegooid natuurlijk. En hoe kouder buiten hoe knusser binnen.

    Oh, en wat een gedoe zeg, daar in Bankok! Merk je daar iets van? Demonstranten op het vliegveld. Getsie! Maar goed dat je eerst nog even met tijgertjes gaat spelen :P (nee, even serieus: foto’s?)

    Ok, beetje lange reactie, maar ik heb nog last van wat ontwenningsverschijnselen geloof ik, ex-buurvrouw :)

    Tot je volgende post!

  8. Ha Zoe,

    Licht verontrustende berichten in het nieuws over Bangkok, maar gelukkig alleen maar goede berichten van jouw kant. Houden zo!

    Neem maar wat meer van die Thaise mannetjes mee naar huis [denk ook aan je vriendinnen, die iedere avond zelf aan het fornuis staan te ploeteren]!

    Erg leuk om je reisverhaal te lezen. Ga veel plezier maken en hou het thuisfront [koud, sneeuw, spekglad] op de hoogte.

    Lfs, Jose

Plaats een reactie